Ads 468x60px

15 Kasım 2014 Cumartesi

Ünlü İslam Tarihçisi Sezgin: Amerika'yı Müslümanlar Keşfetti

İslam Bilimleri Tarihi eserinin birinci cildinin Türkçe'ye çevrilmesinin ardından İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında konuşan Dünya İslam bilimleri tarihi araştırmacısı Prof. Dr. Fuat Sezgin (90) kendisini simurg kuşuna benzeterek "Simurg kuşu ayrıldığı yuvasına 12 yıl sonra geri döndü. Ben de 54 sene önce ayrıldığım memleketime yeniden dönebiliyorum. Türkiye'nin dışında yaşayabileceğimi tasavvur etmiyorum demiştim ama 1961 yılında akademisyenlikten çıkarıldıktan sonra kendi memleketimde yaşayamayacağımı anladım. 30 sene önce bu kitabı çevirtmek istedik. Ne yapacaksınız bunu tercüme ettirip dediler. 30 yıl önce bu kitap Türkçe olarak yayınlansaydı, bugün Türkiye daha başka olurdu" dedi. AMERİKA'NIN KEŞFİ SORUSUNA CEVAP: KENDİNİZİ HAZIRLAYIN Yaptığı uzun konuşmanın ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Prof. Sezgin, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "Amerika kıtasına Kristof Kolomb'dan önce Müslüman denizcilerin ulaştığı açıklaması ile ilgili olarak, "Sezgin, "Bunu yazdım, fakat bugüne kadar milletimden tek seda bana gelmedi. Bunun teessürü içindeyim. Ben bunlarla sizi harekete geçirmek istiyorum. Allah size bir hayat vermiş fakat bunu iyi kullanmıyorsunuz. Bunu iyi kullanmanız için heyecanı vermek istiyorum. Kitapta yazılan her şey doğrudur. Gelecek zamanlarda bunların müdafaasını yapmaya kendinizi hazırlayınız." diyerek cevapladı. YÖNETİM KURULU ÜYESİ BİLAL ERDOĞAN DA SEZGİN'İN YANINDA OTURDU Prof. Dr. Fuat Sezgin tarafından İslam Kültür çevresinin Dünya bilim tarihindeki haklı konumunu, eğitim ve araştırma sahasında tanıtmak amacıyla kurulan Arap-İslam Bilim Tarini Enstitüsü'nün "30. Kuruluş Yıldönümü Özel Yayınıö olarak neşredilen 1984 yılından 2011 yılına kadar Enstitü Yayınlarına Yazılan Avrupa Dillerindeki Önsözler adlı eserinin Türkçe çevirisi tamamlandı. Kitapta, Arap-İslam Bilim Tarihi Enstitüsü'nün 30 yıl boyunca yayınladığı İslam kültür tarihine ait mühim yazmaların tanıtımları yapılmakta ve önemleri üzerinde duruluyor. Kitapta, tıptan matematiğe, müzikten coğrafyaya hemen her alanda İslam bilginleri tarafından telif edilmiş olan seçkin eserler hakkında kıymetli bilgiler verilmekte. Kitapların tanıtımı için Gülhane'deki İslam Bilim Tarihi Araştırmalar Vakfı'nda basın toplantısı düzenlendi. Toplantıya vakfın kurucusu Prof. Dr. Fuat Sezgin, Vakıf Yönetim Kurulu Başkanı Mecit Çetinkaya, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın oğlu ve Vakıf Yönetim Kurulu Üyesi Bilal Erdoğan, İstanbul İl Milli Eğitim Müdür Dr. Muammer Yıldız, iş adamı Yılmaz Ulusoy'un da aralarında bulunduğu çok sayıda davetli katıldı.

0 yorum :

Yorum Gönder

SesLicosku Form